Følg Mester Grønn

Butikken som topper år etter år

Nyhet   •   nov 17, 2017 15:35 CET

Årets Rosa sløyfe-bukett har vært en suksess.

I hele oktober har Mester Grønn solgt Rosa sløyfe-produkter, og resultatet ble rekordstore 2,9 millioner kroner i støtte til Kreftforeningen. Engasjementet har vært stort i alle Mester Grønn sine 118 butikker, men noen butikker har gjort en ekstra imponerende innsats.

Helt på topp er Mester Grønn butikken på Kolbotn Torg, der de ansatte har et stort personlig engasjement for saken. De har jobbet aktivt med å øke salget år for år, og har bygget opp en lojal kundekrets på Kolbotn som støtter opp om aksjonen. Mester Grønn Kolbotn har i flere år vært kjedens toppselger av Kreftforeningens offisielle Rosa sløyfe-pin, og i år har de solgt 650 stk av pinen som er designet av Magne Furuholmen. Sammen med salget av Rosa sløyfe-buketter, roser og duftlys, ble deres bidrag til slutt på fantastiske kr 90 275,-.

Butikken på Oslo S er en av kjedens minste i salgsareal, men har allikevel klart å bidra med hele kr 79 775,- til årets Rosa sløyfe-aksjon. Så har de også åpent fra kl 06 - 21, så både morgenfugler og overtidsarbeidende har fått muligheten til å kjøpe Rosa sløyfe-produkter på sin vei til og fra toget.

Kjedens største butikk på CC Vest måtte se seg slått på målstreken av kjedens minste, men de ble den tredje største bidragsyteren i kjeden, og kr 76 100,- kan overføres til Kreftforeningen fra denne butikken.

Langvarig samarbeidspartner
Mester Grønn har støttet aksjonen siden 2009 og har nå samlet inn over 14 millioner kroner til den viktige brystkreftforskningen. Kreftfri betyr dessverre ikke alltid det samme som frisk, og i år skal pengene gå til forskning på senskader.

I en bedrift med nesten 90 % kvinnelige ansatte er det helt naturlig å knytte en rosa sløyfe rundt Mester Grønn i oktober. Aksjonen skaper stort engasjement blant de ansatte, og årets flotte resultat skaper ekstra stolthet.

– Vi er veldig glade for at vi har kunnet bidra med å sette fokus på denne viktige saken, i tillegg til å samle inn penger til brystkreftforskning, sier markedsdirektør Hege Hildeng i Mester Grønn.
Tusen takk til alle kunder som har kjøpt Rosa sløyfe-produkter og støttet en veldig viktig sak.


Hva er Rosa sløyfe-aksjonen?
Rosa sløyfe-aksjonen er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år. Målet med aksjonen er å samle inn penger, vise solidaritet med de som rammes og øke kunnskapen om brystkreft. Pengene går til forskningsprosjekter på brystkreft og andre brystkreftrelaterte prosjekter, som har som mål å bedre livskvalitet og gjøre en forskjell for de som er rammet av brystkreft.

Hvert år får mange kreftbehandlede kvinner livet i gave, men flere av dem blir aldri helt friske igjen. En av tre får senskader etter endt kreftbehandling, og mange opplever at livet ikke blir det samme som det var før de fikk kreft. Dette har Kreftforeningen og Brystkreftforeningen ønsket å rette oppmerksomheten mot under årets Rosa sløyfe-aksjon.